Dieta na stres

Dieta na stres

Stres towarzyszy obecnie niemal każdemu człowiekowi. Niestety, ma on niekorzystny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale i kontakty z ludźmi w pracy czy z członkami rodziny. Sprawia, że nasze relacje z innymi pogarszają się, nie śpimy spokojnie, dlatego budzimy się zmęczeni. Wszystko to powoduje, że brakuje nam powodów do zadowolenia.

Okazuje się, że ze stresem można wygrać a do tego zgubić 2 kg w ciągu tygodnia. Warto zatem przejść na dietę dla osób żyjących w stresie.
Żyjąc w ciągłym stresie, spalamy kalorie. Nie powinniśmy się jednak z tego cieszyć, bowiem stres niszczy nasz organizm. Aby zatem nie degradować swojego wnętrza, warto stworzyć wartościowe menu, które ustrzeże nas przed niszczycielską mocą stresu.

Zacznijmy od tego, by każdy dzień zaplanować tak, by mieć możliwość spożycia 5 posiłków. Unikać należy wieprzowiny, słodyczy, napojów energetycznych, które warto zastąpić owocami i warzywami.
Pod ręką powinna znaleźć się zawsze niegazowana woda mineralna o dużej ilości magnezu. Dobrą propozycją jest Muszynianka (155mg/l) czy Piwniczanka (92mg/l). Osoby pracujące powinny zabierać ze sobą każdego dnia przekąski, które wykazują właściwości uspokajające. Takimi są między innymi: marchewka, daktyle, orzeszki, świeży ogórek, kalarepka, suszone morele czy chrupkie pieczywo. Strońmy natomiast od chipsów, które są kaloryczne i ostro doprawiane.

W diecie osób żyjących w ciągłym stresie nie powinno zabraknąć porcji witamin. Polecane są zwłaszcza witaminy z grupy B, w tym B1, B2, B5, B6 oraz witamina C, którą tracimy w czasie sytuacji stresujących a która to chroni organizm przed licznymi infekcjami. Poza witaminami nie zapominajmy o korzystnych właściwościach ziół, w tym kozłka lekarskiego, chmielu czy męczennicy krwistej.

Polecane
Dieta osób rozdrażnionych powinna być także bogata w magnez. Znajdziemy go w pestkach dyni (520 mg), natce pietruszki (291 mg), soi (250 mg), kakao (420 mg), kaszy gryczanej (218 mg), orzechach włoskich (150 mg), białej fasoli (170 mg), jabłkach ze skórką (100 mg). Dzienna porcja magnezu dla osób dorosłych wynosi 300-400 mg. Dużo magnezu zawiera czekolada, jednak ze względu na sporą ilość kalorii nie jest wskazana osobom pragnących schudnąć.

Zakazane
Zakazane są nie tylko wspomniane wyżej chipsy, słodycze, napoje energetyczne i wieprzowina, ale również alkohol niszczący system nerwowy, kofeina i czarna herbata, która potęguje rozdrażnienie i pogarsza koncentrację. Niewskazany jest również tłusty nabiał a to ze względu na fakt, iż stres przyczynia się do tego, iż tłuszcz pozostaje we krwi znacznie dłużej, co zwiększa ryzyko chorób serca.

Propozycja menu
Dzienna porcja pożywienia powinna być rozłożona na 5 posiłków. Aby dostarczyć organizmowi cennych składników poniżej zaprezentujemy przykładowe menu na jeden dzień.
Pierwsze śniadanie: kromka razowego chleba posmarowana masłem roślinnym, plasterek żółtego sera, szklanka mleka lub kakao, 2 łyżki płatków kukurydzianych, łyżka rodzynków, 2 orzechy włoskie.
Drugie śniadanie: owocowy lub warzywny sok (pomidorowy, pomarańczowy).
Obiad: porcja duszonego kurczaka z posypką orzechową, ryż, świeże warzywa, owoc lub omlet ze szpinakiem.
Podwieczorek: grejpfrut lub garść dyni czy pestek słonecznika.
Kolacja: porcja zapiekanego morszczuka, surówka: marchew, seler, jabłko, kromka ciemnego pieczywa lub marynowany śledź, ogórek konserwowy, ketchup, kromka pieczywa żytniego, herbata.

Polecane:

depresin jak stosować I gastramin sklad I varicolen sklep I moctivin apteka