Odchudzanie na własną rękę – tak czy nie?

Któż nie chce w dzisiejszych czasach trochę zaoszczędzić postępując własnym sumptem? Kto nie chce wyglądać i czuć się pięknie i seksownie, ogłaszając tym samym światu, że jest właśnie w świetnej formie? To dążenie jest najzupełniej naturalne i aby taki rezultat osiągnąć sięgamy po rozmaite, często modne przez chwilę diety, a potem żmudnie wdrażamy je w swoim życiu. Nie warto jednak przy tym ryzykować ingerencji w swoje zdrowie, bez dostatecznej wiedzy na temat wybranego programu odchudzania i odżywiania w ogóle. Zanim zdecydujesz się na konkretną dietę podejmij wysiłek porównania różnych opcji i przyswojenia podstawowych informacji.

W niektórych przypadkach musisz po prostu kupić potrzebną lekturę, albo umówić się na wizytę do specjalisty. Tak czy inaczej i tak w końcu pewnie dojdziesz do przekonania, że stać Cię na odchudzanie na własną rękę. I gdy już zrobisz takie postanowienie, to nie ma innego sposobu jak trochę poczytać i poszukać odpowiednich dla Ciebie wariantów diety. Nie ma innego wyboru jak wyselekcjonowanie spośród nich programu, który daje Ci optymalne wyjście pomiędzy aspiracjami, a rzetelnym podejściem do tak czułego dla Twojej kondycji tematu, jak odchudzanie. Będzie Cię to kosztowało trochę czasu i zaangażowania, ale jest to wysiłek w pełni opłacalny. Możesz odwiedzić pobliską bibliotekę, albo przeszukać Internet.

Dobrym pomysłem może być także wizyta w jednym z lokalnych centrów odchudzania, ponieważ w większości z nich na pewno znajdziesz użyteczne publikacje na temat zdrowego i trwałego odchudzania. Możesz także sam spróbować skonstruować indywidualny program dietetyczny, ale tylko wtedy, gdy czujesz, że posiadasz już odpowiednią wiedzę żywieniową. Najpierw należy prawidłowo określić swoje zapotrzebowanie kaloryczne, z uwzględnieniem płci, wieku oraz stylu życia. Następnie spróbuj obliczyć aktualną liczbę spożywanych dziennie kalorii i zacznij od jej redukcji o 500 kcal. Jeśli obserwowany spadek wagi spowolni się, odejmij kolejne 100 kcal. Chociaż dużo lepiej jest zawsze zdecydować się na powolny lecz trwały spadek wagi, niż nadwyrężać swoje zdrowie drastycznymi dietami.

Przed rozpoczęciem diety postaraj się zebrać na jej temat jak najwięcej informacji. Poza tym zanim podejmiesz się odchudzania na własną rękę musisz odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Co składa się na samodzielny program odchudzania?
  • Ile kosztuje takie odchudzanie?
  • Jakie niesie ze sobą ryzyko dla zdrowia?
  • Na jaką utratę wagi mogę przeciętnie liczyć, a jaką chciałbym uzyskać? Jaka ta waga będzie powiedzmy za dwa lata?

Inne sprawy o których musisz pamiętać:

    • Zdrowa dieta redukuje ilość spożywanych kalorii, ale nigdy nie eliminuje konkretnych produktów, ani tym bardziej całych grup produktów. Jeżeli Twoja dieta zakłada całkowity brak danego typu żywności powinieneś wybrać inny program odchudzania.
    • Niezależnie od diety, niezbędnym warunkiem skutecznej utraty wagi są regularne ćwiczenia fizyczne. Powinieneś je koniecznie uwzględnić w swoim planie odchudzania.
    • Powolna i systematyczna utrata zbędnych kilogramów jest lepsza i trwalsza dla Twojego organizmu niż spektakularna i błyskawiczna redukcja wagi. Optymalny program odchudzania powinien zakładać utratę 0,5-1 kg na tydzień, jednak zdecydowanie nie więcej niż 1,5 kg tygodniowo.
    • Dobra dieta zawsze zawiera wskazówki co do utrzymania osiągniętych efektów. W przeciwnym razie szybko zmarnujesz długotrwały wysiłek.
    • Przed rozpoczęciem diety warto omówić ją z Twoim lekarzem domowym.
    • Każda dieta powinna zawierać zdrową żywność, jak owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i strączkowe. Z kolei, jeśli wybrana przez Ciebie dieta zakłada spożywanie dużej ilości tłuszczów, to lepiej ją odrzucić.

Aby znalezc wiecej informacji dot. zdrowego i bezpiecznego odchudzania sprawdź

Polecam Ci:

depresin opinia I gastramin opinie I varicolen sklad I moctivin sklad